Сістэма электроннага спагнання платы за праезд у Республіцы Беларусь

Інфалінія: +375 172 798-798; e-mail: info@beltoll.by

Пытанні, якія датычацца сістэмы BelToll

Беларуская сістэма збору платы за праезд BelToll складаецца з двух элементаў: парталаў збору платы і бартавых прылад, якія ўстанаўліваюцца на транспартныя сродкі. Кожны раз, калі транспартны сродак, зарэгістраваны ў сістэме BelToll, праходзіць праз партал, бартавая прылада, устаноўленая на ўнутраным баку лабавога шкла транспартнага сродку, злучаецца з перадатчыкамі на парталах збору платы з дапамогай DSRC тэхналогіі (спецыялізаваная радыёсувязь на кароткіх адлегласцях), і аплата спаганяецца за праезд па канкрэтным участку платнай дарогі.

Сістэма BelToll заснавана на тэхналогіі спецыялізаванай радыёсувязі на кароткіх адлегласцях (DSRC). Сістэма складаецца з некалькіх асноўных элементаў, а прынцып работы сістэмы можна сцісла апісаць наступным чынам:

  • над палатном дарогі, якая ўваходзіць у сістэму BelToll, устанаўліваюцца спецыяльныя металічныя рамкі – парталы збору платы, аснашчаныя прыёмаперадатчыкамі, якія забяспечваюць абмен інфармацыяй з бартавой прыладай, устаноўленай у транспартным сродку. Кожны раз, калі транспартны сродак, аснашчаны бартавой прыладай, праязджае пад парталам, спаганяецца аплата за праезд па канкрэтным участку платнай дарогі. Розныя гукавыя сігналы бартавой прылады паведамляюць кіроўцу аб магчымасці працягваць рух ці аб неабходнасці наведаць пункт абслугоўвання. Збор платы ажыццяўляецца аўтаматычна, таму прыпынак або зніжэнне хуткасці не патрабуецца.

Так, BelToll адпавядае ўсім еўрапейскім стандартам і з'яўляецца самай сучаснай сістэмай збору платы за праезд, заснаванай на тэхналогіі спецыялізаванай радыёсувязі на кароткіх адлегласцях.

Пералік усіх парталаў збору платы даступны на сайце BelToll па гэтай спасылцы. Усе ўчасткі платнай дарогі пазначаны спецыяльнымі знакамі, устаноўленымі ўздоўж платных дарог і на дарогах, якія прымыкаюць да іх.

Збор платы за праезд праходзіць цалкам аўтаматычна шляхам абмену дадзенымі паміж бартавой прыладай і станцыямі збору платы, не патрабуючы ад кіроўцы спыніцца або заставацца ў канкрэтнай паласе. Такім чынам, збор платы не ўплывае на дарожны рух.

Захаванне парадку карыстання платнымі аўтадарогамі цалкам забяспечваецца стацыянарнымі і мабільнымі пунктамі кантролю Транспартнай інспекцыі Міністэрства транспарту і камунікацый Рэспублікі Беларусь.

Згодна з пунктам 11 Палажэння "Аб асобных пытаннях спагнання платы за праезд транспартных сродкаў па платных аўтамабільных дарогах Рэспублікі Беларусь", зацверджанага Указам Прэзідэнта Рэспублікі Беларусь ад 27 верасня 2012 г. № 426, інспектары маюць права спыніць транспартны сродак і прымяніць да кіроўцы, чые дзеянні носяць неправамерны характар​​, меры адміністрацыйнага ўздзеяння.

Згодна з пунктам 11 Палажэння "Аб асобных пытаннях спагнання платы за праезд транспартных сродкаў па платных аўтамабільных дарогах Рэспублікі Беларусь", зацверджанага Указам Прэзідэнта Рэспублікі Беларусь ад 27 верасня 2012 г. № 426, упаўнаважаныя службовыя асобы Транспартнай інспекцыі маюць права кантраляваць захаванне парадку выкарыстання платнай аўтамабільнай дарогі, у тым ліку шляхам:

  • прыпынку транспартных сродкаў;
  • выкарыстання тэхнічных сродкаў, якія забяспечваюць праверку правільнасці работы прылады электроннай аплаты, кантроль за ўнясеннем платы за карыстанне платнай аўтамабільнай дарогай і збор дадзенай платы;
  • блакіроўкі колаў, затрымання і (або) прымусовай адбуксіроўкі (эвакуацыі) транспартнага сродку на спецыяльную стаянку.